Aletho News

ΑΛΗΘΩΣ

Iran media ban pleases Zionists: Spanish daily El Pais

Press TV – December 25, 2012

A recent ban against Iranian channels Press TV and Hispan TV by Spanish satellite provider, Hispasat, has won warm welcome from Zionists in the United States, a Spanish newspaper reports.

David Harris, executive director of the American Jewish Committee (AJC), has lauded in a statement the measure taken by Spanish government, claiming that the idea to pull the plug on the Iranian channels was his.

The daily El Pais quoted Harris as saying that he had raised the idea with his Spanish friends including Spanish Foreign Minister Jose Manuel Garcia-Margallo in early October this year.

The paper said the Iranian channels were yanked off the air on the direct order of Spain’s Secretary of State for Telecommunications and Information Society Victor Calvo-Sotelo.

“Lawyers advocating Iranian television networks have said that Calvo-Sotelo’s justification for the blackout is radical, goes beyond the bans enforced by the European Union, and contravenes the principle of freedom of expression,” wrote the Spanish newspaper.

Hispasat took Press TV and Hispan TV off the air last Friday and ordered Overon, a subsidiary satellite company, to stop the transmission of the two international TV channels.

However, Hispan TV could be watched on Madrid’s land-based digital television because it has rented a short-frequency channel in Madrid and several other Spanish cities.

Hispan TV is officially registered in Spain and operates under that country’s media law as well as the laws of the European Union.

Meanwhile, the European Union (EU) Foreign Policy Chief Catherine Ashton said in an email to Press TV that the European bloc has not imposed sanctions on Iranian media.

December 25, 2012 Posted by | Civil Liberties, Full Spectrum Dominance, Wars for Israel | , , , , | Leave a comment

Zionist lobbies seek to restrict Press TV activities in US: Analyst

PressTVGlobalNews | December 22, 2012

United States Zionist lobby groups seek to limit the activities of Press TV in America over fears of losing the propaganda war, a human rights activist tells Press TV. This is while the US House of Representatives has recently approved a ‘defense bill’ that includes new anti-Iran sanctions on broadcasting, another almost USD500 million for the Israeli regime’s missile systems and approximately USD89 billion for its war in Afghanistan.

To further discuss this, Press TV’s News Analysis program has conducted an interview with William Spring, a human rights activist from London, Danny Schechter, editor with the mediachannel.org, from New York, and Omar Nashabi, Al-Akhbar Newspaper, from Beirut.

Follow our Facebook on: https://www.facebook.com/presstvchannel
Follow our Twitter on: http://twitter.com/presstv
Follow our Tumblr on: http://presstvchannel.tumblr.com
PressTVGlobalNews

How to watch Press TV in the Americas

Following a recent move by the European satellite provider Hispasat to take Iranian channels, Press TV and Hispan TV, off the air in a flagrant violation of freedom of speech, the news networks’ viewers in the Americas can continue to watch the Iranian channels on the following frequency:

Hispasat (1E)
12092
27500
3/4
H

Optus D2 (152E)
12706
22500
3/4
V

IntelSat 20 (68.5E)
12562
26657
1/2
H

Intelsat 902 (62E)
11555
27500
3/4
V

NSS 12 (Encryption) (57E)
11605
45000
4/5
H

Express AM22 (53E)
12582
24000
2/3
V

Badr 5 (26E)
11881
27500
5/6
H

Badr 5 (26E)
12303
27500
3/4
H

Badr 4 (26E)
12054
27500
3/4
V

Eutelsat Hot Bird 13b (13E)
12015
27500
3/4
H

Eutelsat 7West A (7W)
11227
27500
3/4
V

Galaxy 19 (97W)
12053
22000
3/4

December 22, 2012 Posted by | Civil Liberties, Ethnic Cleansing, Racism, Zionism, Full Spectrum Dominance, Mainstream Media, Warmongering, Video, Wars for Israel | , , , , , | Leave a comment

Hispasat orders Overon to take Press TV, Hispan TV off air

Press TV – December 20, 2012

In another blow to freedom of speech one more European satellite provider attacks Iran’s international TV channels.

Spain’s satellite provider Hispasat will take Press TV and Hispan TV off the air as of Friday. It has ordered Overon, another satellite company, to stop the transmission of the two international TV channels.

Overon says the ban on Press TV and Hispan TV follows a similar move by France’s Eutelsat company which has already taken several Iranian satellite channels and radio stations off the air. It says the channels will be removed because of “a wider interpretation of EU regulations”.

Overon says since the EU has blacklisted the head of the Islamic Republic of Iran Broadcasting, Hispan TV and Press TV must be taken off the air. This is while Hispan TV is officially registered in Spain and operates under that country’s media laws. And, the European Union has confirmed to Press TV that it’s anti-Iran sanctions do not apply to the country’s media.

Hispasat is partly owned by Eutelsat, whose French-Israeli CEO is blamed for the recent wave of attacks on Iranian media in Europe.

Press TV contacted Hispasat and the EU foreign policy chief’s office to get a reaction, but to no avail.

~

How to watch Press TV in the Americas

Following a recent move by the European satellite provider Hispasat to take Iranian channels, Press TV and Hispan TV, off the air in a flagrant violation of freedom of speech, the news networks’ viewers in the Americas can continue to watch the Iranian channels on the following frequency:

Hispasat (1E)
12092
27500
3/4
H

Optus D2 (152E)
12706
22500
3/4
V

IntelSat 20 (68.5E)
12562
26657
1/2
H

Intelsat 902 (62E)
11555
27500
3/4
V

NSS 12 (Encryption) (57E)
11605
45000
4/5
H

Express AM22 (53E)
12582
24000
2/3
V

Badr 5 (26E)
11881
27500
5/6
H

Badr 5 (26E)
12303
27500
3/4
H

Badr 4 (26E)
12054
27500
3/4
V

Eutelsat Hot Bird 13b (13E)
12015
27500
3/4
H

Eutelsat 7West A (7W)
11227
27500
3/4
V

Galaxy 19 (97W)
12053
22000
3/4

December 20, 2012 Posted by | Civil Liberties, Full Spectrum Dominance, Wars for Israel | , , , , , , , | Leave a comment

   

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 744 other followers