Aletho News

ΑΛΗΘΩΣ

French Public Activists Demand RT France’s Broadcasting License Be Revoked

Sputnik – December 20, 2017

PARIS – Several French public figures on Wednesday called on the county’s broadcasting watchdog to recall RT France’s license for operating on the country’s territory.

The letter was signed by author Galia Ackerman, historians Antuan Arzhakovskii and Wladimir Berelowitch, journalist Michel Eltchaninoff, as well as teachers and translators.

“In the context of the hybrid war, authorization for broadcasting in France, given to Russia Today, is a very grave issue, because it can lead to confusion of minds and dissension within the French … We are asking you in the name of preserving civilian peace to recall Russia Today’s license for operation on France’s territory,” the letter, published by Le Monde newspaper, read.

This comes two weeks after the Russian Justice Ministry labelled nine foreign media, including US government-backed Voice of America and Radio Liberty, as “foreign agents” for receiving foreign funding after the US Justice Department did the same to RT America.

Meantime, a senior Russian lawmaker has told Sputnik that french media working in Russia would face the kind of restrictions some US media have been targeted with if the recently accredited RT France broadcaster loses its license.

“If its license is recalled, French media in Russia will undoubtedly get a response – the same kind of measures that were taken against US media,” Vladimir Dzhabarov, first deputy chair of the upper-house Federation Council’s foreign affairs committee, said.

RT France started broadcasting on Monday. In a letter to Olivier Schrameck, the president of the country’s Conseil superieur de l’audiovisuel (CSA), 11 public figures said that RT was accused by high-level officials in the United States and Europe of sowing discord and undermining democracy. Earlier, Schrameck said that the CSA would follow closely RT France’s activities.Over the past months, RT has faced pressure and allegations from a number of Western states. Particularly, in November, RT America registered as a “foreign agent” in the United States under the Foreign Agents Registration Act (FARA) upon the request of the Department of Justice. Other foreign state media outlets in the United States, such as the United Kingdom’s BBC, China’s CCTV, Germany’s Deutsche Welle and others, have not been requested to register under FARA. RT Editor-in-Chief Margarita Simonyan said the broadcaster was choosing between registering or being charged in a criminal case by the US government.

The request to register as a “foreign agent” in the United States followed months of claims about the broadcaster’s alleged interference in the 2016 US presidential election. The outlet, as well as the Russian authorities, have repeatedly denied the allegations of meddling.

December 20, 2017 - Posted by | Civil Liberties, Full Spectrum Dominance, Russophobia |

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s